Türkiye’de sinema tarihi oldukça zengin ve çeşitlidir. Yerli sinemada realizm etkisi ise özellikle 1960’lardan itibaren kendini göstermiştir.
Bu dönemde Türkiye’de toplumsal ve siyasal yaşamda önemli değişimler yaşanıyordu. Sinemacılar da bu değişimlere paralel olarak filmlerinde gerçekçi ve toplumsal konulara yer vermeye başladılar. Bu dönemde ünlü yönetmenlerden biri olan Lütfi Ö. Akad’ın “Göç” adlı filmi gerçekçi bir yaklaşım sergilemesi ve gerçek insanların hikayelerini anlatması nedeniyle önemli bir yerli sinema klasiği haline gelmiştir.
Bunun yanı sıra, Yılmaz Güney ve Şerif Gören’in “Yol” filmi de Türkiye’deki gerçekçi sinemanın önemli örneklerindendir. Film, cezaevindeki mahkumların gerçekçi hayatını ve toplumsal sorunları konu alır. Bu filmler, Türkiye’de gerçekçi sinemanın önemli bir yer edinmesine ve toplumsal konuların sinemada ele alınmasına öncülük etmiştir.
Sonuç olarak, Türkiye’deki yerli sinemada realizm etkisi oldukça belirgindir. Bu etki, toplumsal değişimlere paralel olarak filmlerin gerçekçi bir bakış açısı sergilemesi ve toplumsal konuları ele alması ile kendini göstermiştir.